julafton, torsdag och idag

tjaa!
julafton började väl lite segt, vaknade vid halv 1 och mamma gav lite presenter och jag till henne.
sen gjorde jag mig klar och begav mig till pappa.
kom dit lite efter två och vid tre åt vi, bröt alltså mot kalle anka traditionen eftersom vi åt då.
efter vi hade städat undan lite så vare paketöppning, det var mysigt (:
sen åt vi fika, mums.
jag gick väl hem vid halv 8 för att gå ut med zockie.
emelie följde oxå med, hon kollade räkningar på datorn och jag kollade på film, sen kom hon oxå och kollad emed mig.
när den var slut började vi kolla på en annan, kate & leopold. den e jättebra tkr jag, har sett den en gång förut oxå (:
vid 11 blev jag och emelie lite smått hungriga, så mamma lagde mat och vi åt vid 12 på natten haha.

i tordags så vaknade jag vid 3 och böjade dagen med att gå ut med zockie, åt frukost efter och satte mig vid datorn.
jag och jossie höll på att webba och tiden gick. 5 över 5 kom jag på att jag hade jättestressigt!
vi skulle nämligen vara hos mormor och morfar halv 6.
jag hade ju inte fixat mig någonting så det blev jääääligt stressigt!
hoppade in i duschen och fixade mig och mamma och jag gick 5 över halv.
först när vi kom dit så gick vi till deras fina "bar" och dom vuxna fick nå glögg elr vare va och jag fick julmust..
sen åt vi middag där och först blev det nån svampgrejs. det var inte så jättegott..
sen blev det kyckling och ris, lite godare..
fast jag åt två mjuka mackor som var jättegoda! haha.
sen gick vi in i det "fina rummet" drä vi gav presenter (:
jag fick ett presetnkort på H&M (:
efter det så kollade vi lite på tv, jag villle kolla på shrek och demokratin vann ju såklart så det belv bonde söker fru -.-'
vi fikade medans och det avr mums.
gick hem vid 11 och gick och la mig vid 12 eftersom att jag skulle till elgiganeten klockan 8 med jossie.

och till idag då,gick upp vid 7 och ringde till jossie för att väcka henne lite efter 7..
jag gick av bussen och som på beställning så rullade bilen fram mitt framför ögonen på mig.
jag hoppade in och vi åkte till elgiganten. hon kollade på en JÄTTEFIN kamera, men köpte den inte, men ska typ göra det.
efter det så åkte vi med jossies pappa till stan där han släppte av oss.
vi hade inte ätit frukost så vi gick till donken, affärerna hade ju inte öppnat vid 9..
vi åt pannkakor och drack O'boy. det var rigtigt mysigt där på donken vid 9 (:
det satt två killar lite längre bort som var ganska söta, och när dom skulle gå så dissade jag och jossie dom elr en, för att en av dom rökte!!! fyfy det gillar inte vi. xD
vi satt där riktigt länge och det var väldigt mysigt, men det var oxå några som var ganska jobbiga, typ ett gäng killar som verkligen stirrade på oss! -.-'
och fula var dom oxå ahahah.
vi gick i affärer till 11 och jag köpte en röd tröja, en sån typ lila som jag har, om nån vet? xD
jaah och sen så blev jag och jossie skitsugna på att kolla på bio! det var typ inga som passade tiden så vi gick och såg allt flyter, som började 20 över 1, alltså vääääldigt långt att vänta, man höll ju på att somna. det en svensk film som var kul och ganska bra (:
den var slut vid tre och vi åkte hem. kom väl hem vid halv 5?
vi var på datorn och sen gick vi och kollade på tv, jag kände att jag blev riktigt trött och på det första programmet vi såg så somnade jag när det var slut. jossie somnade oxå där nån stans, så roliga e vi. haha.
jag vaknade vid halv 8 och kände att jag hade ont i nacken och var jättehungrig.
gick på toa och efter det ringde lisa som var väldigt pratig, det var ju väldigt bra när hon ringde då när jossie sov, så jag fick lite kulare haha. Jossie vaknade när vi typ hade lagt på och jag loggade in på datorn för att lisa ville det, emn sen kunde hon inte logga in "/
efter det gjorde vi mat, fick bli köttbullar och makaroner som förra gången haha.
men mums var det.
diaskade och efter det så satte vi oss här igen haha.
vågade visa mig lite för dennis oxå ^^
jaah men nu har jag skrivit ända sen jossie gick in i duschen och nu e hon här igen (:
aja nu ska jag bara ladda in en bild på min käraste morfar för att jag vill det, puss!

morfar, älskade morfar

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vi bröt mot två traditioner :(



Haha, vi hade så kul så att du glömde bort tiden. ;)



Tröjan var jättefin. :)

Och filmen var bra! Haha, aah vi höll verkligen på att somna xD



The meatballs was yummie. ;)



<3

2008-12-26 @ 22:52:59
URL: http://thecentreofme.blogg.se/
Postat av: anna

heeej<333

Fett långt du skrev, och att ni orkade va där så länge i stan haha ;D

2008-12-26 @ 23:37:57
URL: http://nyylander.blogg.se/
Postat av: Josefine

sv: hahahah aah, intressant att veta vad jag åt liksom xD

men jag har liksom inte haft en kamera på tusen år :O jag ahr varit grymt avundsjuk på dig aplänge.. och snart kommer jag ha en! :D:D::D

2008-12-28 @ 20:33:40
URL: http://thecentreofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0